دستگاه اتومکانیک احیاء قلبی ریوی

دستگاه اتومکانیک احیاء قلبی ریوی

در هر لحظه و همه جا، به علل مختلف از قبیل افزایش یا کاهش شدید فشار خون، سکته قلبی، حملات آسم، صرع و ... احتمال به خطر افتادن جان بیمار به علت ایست قلبی وجود دارد. سرعت و مهارت در احیاء قلبی میتواند جان بیمار را نجات دهد، در دسترس داشتن یک کیف CPR (احیاء قلبی - تنفسی) میتواند این سرعت و مهارت را برای افراد کم تجربه نیز فراهم آورد تا یک احیاء قلبی موفق انجام شود.

 

دستگاه اتومکانیک احیاء قلبی ریوی

انجام ماساژ مؤثر CPR (احیاء قلبی - تنفسی) سبب برقراری گردش خون به مغز و قلب شده و نقش بسزایی در احیاء قلبی ریوی موفق دارد. در برخی موارد خستگی تیم درمان هنگام عملیات احیاء یکی از عواملی است که منجر به کاهش کیفیت ماساژها و عدم موفقیت احیاء می گردد. هدف از این مطالعه طراحی، ساخت و ارزیابی دستگاه تسهیل کننده ماساژ قلبی در احیاء قلبی ریوی بزرگسالان می باشد.

دستگاه اتومکانیک احیاء قلبی ریوی

دستگاه اتومکانیک احیاء قلبی ریوی

دستگاه اتوماتیک احیاء قلبی ریوی از جمله وسایل سریع و موثر در بحث امداد و نجات در خصوص بیماران و مصدومین سوانح بشمار می آید. کاربر یا تکنسین فوریت های پزشکی با کمترین صرف انرژی می تواند دستگاه را حمل و بستگی به موقعیت مکانی بیمار ( با - بدون) تخته CPR، اقدام به احیاء بیمار نماید. استفاده از دستگاه اتومکانیک احیاء قلبی ریوی به مراتب آسان، کاربردی و موثرتر از احیاء دستی توسط کاربر می باشد. در ماساژهای دستی قلب، حتی اگر به درستی انجام شوند، تنها 10 تا 20 درصد از جریان عادی خون به قلب و 30 تا 40 درصد به مغز بازمی‌گردد

دستگاه اتومکانیک احیاء قلبی ریوی

این دستگاه در زمانی کمتر از 20 ثانیه بر روی قفسه سینه بیمار قرار گرفته و توسط یک شخص و تنها بوسیله یک اهرم به صورت مکانیکی انجام ماساژ قلبی ریوی را میسر میسازد. همچنین به سرعت و بدون جا به جایی بیمار قابل استفاده می باشد.

.دستگاه اتومکانیک احیاء قلبی ریوی

 

این دستگاه مناسب آمبولانس، بخش اورژانس بیمارستان ها و کلیه مراکز درمانی بوده و برای ماساژ قلبی طولانی مدت و یکنواخت انرژی زیادی از کاربر نمی گیرد و در ضمن دقت و صحت کار را نیز تضمین می نماید.

دستگاه اتومکانیک احیاء قلبی ریوی

در خصوص مزایای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تنظیم ارتفاع و عرض دستگاه متناسب با عرض شانه های مصدوم.
  • تناوب بین احیاء قلبی (فشار بر روی قفسه سینه) و دم و بازدم بیمار (هدایت هوا به درون ریه ها).
  • تنظیم عمق فشار بر روی قفسه سینه از صفر تا 8 سانتیمتر.
  • بازگشت کامل قفسه سینه به حالت اولیه 50 : 50
  • فراهم نمودن احیاء قلبی- ریوی ثابت، برای مدت زمان طولانی
  • تنظیم میزان هوای ورودی به ریه ها به صورت اتوماتیک  بین 500 الی 600  میلی لیتر در هر مرحله.
  • جلوگیری از ورود هوای بیش از حد تحمل حجم ریه مصدوم به صورت اتوماتیک، توسط  والو (Valve) تعبیه شده در مسیر ماسک تنفسی.